cari makan

Thursday, November 19, 2009

LARI

Thursday, November 19, 2009
Nyanyian Fabulous Cat, lagu Lari. Aku suka. tak tahu kenapa.
mungkin kerana lirik nya.



video kat bawah nie, time diorang tengah buat Jelajah Era kat Teluk Intan. layaannnnnn





.

Dia buluh yang tak dilentur

Penagih kasih sayang harapan sipenghulur

Didikan tiada dari orang tua nya

Rangkaian kaca yahudi menemani jalan hidup

Dia dah kenal cinta

Dia mula dah suka

Sudah berteman teman

Sudah berpegangan tangan

Cuba ringan ringan dah sampai nak ke lengan

Suka sama suka hina dosalah santapan

Dinoda goda tiba tiba duka dah diduga dah berbadan dua

Mana angkara hilang tah kemana terpinga pinga bencana menimpa

Tersorong sorang orang tua meradang tangan melayang menayang tak henti memanjang

Tiada memandang tiada bahu disandang

Terkapai duyong meraba capai bayang dayung

.

Salah siapa salahkah kita

Salahkah aku atau kamu

Siapa ditanggung

Siapa mengendong

Siapa menanggung yang dikendong

.

Lari lari lari aku lari

Lari lari lari dari mimpi

Lari lari aku lari dari sepi

Biar ku sendiri

Biar ku sendiri

Menganggung sepi menghilangkan diri

Menenangkan hati meneruskan mimpi

Menebus kembali

Maruah diri

.

Sayang sayang kan dah jadi nangka

Taburan kertas kemewahan menelan simanja

Pinta papa saja papa hidangkan ya

Destinasi mana mama turutkan juga

Didikan cukup disediakan dengan sempurna

Cuma papa mama lupa nak ada bersama

Anakda merana ketagih belaian jiwa

Mengemis kasih sayang bibik teman saudara

Tak cukup rasa memang tak serupa

Berkenalan pula dengan kokaina

Khayal khayalnya kebas sentiasa

Diampunya itu lah cintanya

Jamah jamuan santapan harian

Gigilan badan bagaikan taufan

Terlantar telanjang dikamarnya samar

Terpejam dia pejam tercerai dari badan

.

Berbagai cara untuk meneruskan

Perjalanan yang tiada akhir

Aku sendiri mencari jalan pasti

Biarpun ku pun berlari pastikan ku temui

Berbagai cara untuk meneruskan dosa dosa yang tiada henti

Aku sendiri meraba cari erti

Pastikan ku temui

Pastikan ku temui

p/s: tetiba jer aku teringat zaman sekolah dulu yang menghafal lirik lagu Alhamdulillah.

0 comments:

 
~a little bit of everything~ ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates