cari makan

Friday, May 15, 2009

selamat hari guru, cikgu!

Friday, May 15, 2009
16 mei menjelma lagi. Hari Guru. tiba - tiba aku teringat sesi persekolahanku.
i really miss my school. apa apa pun. aku nak ucapkan selamat hari guru kepada semua guru-guru di malaysia terutamanya guru yang pernah aku menuntut ilmunya. terima kasih cikgu. Tanpa mu, aku tak begini sekarang ini.




Aku masih ingat, cikgu kegemaranku semasa ku sekolah rendah ialah cikgu Dayangku Hasnah. Dia mengajar matapelajaran Sains Bagi tahun 4,5 dan 6. Dia sangat baikkkkkkkk (^-^)
betul. aku tak menipu. kami buat bising dalam kelas. Dia tetap tak kisah. the sporting teacher ever. hehehe




semasa aku di sekolah menegah pula, cikgu yang akan aku beri hadiah tiap tiap kali hari guru menjelang hari guru ialah Ustazah Balinda. Ustazah ini mengajar pendidikan Islam semasa tingkatan 1 dan 2 kalau aku tak silap. Di tingkatan 4 menagajar Pendidikan Al Quran dan As Sunnah. Dia lah Ustazah yang paling comel, paling best, apa lagi ek? ntah lah. tapi she's the best.



i miss all my cikgu. Cikgu Hafizzudin yang macam member sendiri menagajar Biologi subjek kegemaran aku, Madam Hajijah cikgu bahasa Inggeris yang paling garang di sekolah aku dulu, Cikgu Eh Fat guru paling baik yang mengajar Bahasa Malaysia. Madam Tan Hui Chee and Madam Tan lagi sorang aku tak ingat nama, very loving muka dia. 2 orang nie yang ajar aku add math. tapi aku selalu gagal dalam kelas diorang. hahaha. Cikgu Shamsuddin guru tuition matematik tambahan aku, the best add math teacher.Kelas dia kau selalu lulus. hehe Dia bagi air milo kat semua student dia tiap kali turun tuition. yaa.. i miss u cikguuu wooo hoooo.. Cikgu Mariam Hussein cikgu sejarah ku dari tingkatan 1. best dia ajar woo.. sejarah aku A.hehehehe sibuk je nak bagitau. tak kesah. nak bagitau gak. hahaha.




tapi yang paling berjasa, cikgu di tadika Bina yang mengajar aku membaca. Lupa nama dia. Terukk nya ku.ish. tapi, tiada ungkapan lain boleh aku ucapkan selain, Terima Kasih Cikgu.






0 comments:

 
~a little bit of everything~ ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates