cari makan

Friday, January 2, 2009

scissors oh gunting

Friday, January 2, 2009
gunting.


atau dalam bahasa inggerisnya scissors


ada apa dengan gunting?


aku tidak menyukai gunting setelah mendapat soalan final exam semester lepas dalam subjek History of Economic Thought.


kenapa aku tak suka?


sebab aku tak dapat jawab.


bilah mana yang memotong jika kamu menggunting sehelai kertas? bilah atas atau bilah bawah suatu gunting.


nampakkan? gunting memerlukan sesuatu sama lain untuk melaksanakan tanggungjawabnya untuk menggunting.


sama lah dengan demand n supply. Saling berkaitan.No demand no supply. No supply no demand. Rupanya itu kaitan antara gunting dengan ekonomi. salute lah kat Dr Evan Lau, lecturer aku. Pandai dia berfikir kaitan itu. I like his madness. haha.


apa kaitan gunting dalam hidup aku pulak?


well, nak diceritakan, ada seseorang ni kehilangan gunting. RM6 harganya.


Dia kata aku ambik.


"salah letak kot.."


"xmungkin.. memang letak kat sini.. Sape lah yang amik ek?"


Aku malas nak layan. Tapi aku tahu maksudnya yang mengatakan aku yang ambil.Sakit hatiku. Di tuduh macam itu. Tahulah harganya rm6. Memang aku nak beli gunting 2 3 menjak ni kerana gunting aku dah tumpul. Aku kata beli bukan ambil orang lain punya.



haish.. apa lah nasib.. tunggu reda sikitlah baru aku teruskan niat nak membeli gunting.


itu lah sebabnya aku kurang senang dengan gunting 2 3 menjak nie.
soalan exam pasal gunting aku tak dapat jawab.
gunting dia hilang tuduh aku pulak yang ambil.
tak patut betul..




haa.. banyak nya gunting.. ambik lah satu!




3 comments:

Anonymous

ngahaha...sapalah yang beng-ngapz gilak yang main tuduh pasal gunting..hlang guting bli la br..apa la susah..saba shieda..ahaha

yg suka oren dan puteh

hahaha

mierah

ingt phl title gunting tek.. hak3.. esok mek post blog mek, bz eyh..

 
~a little bit of everything~ ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates