cari makan

Saturday, January 17, 2009

apabila aku memahami..

Saturday, January 17, 2009
ada sesetengah perkara, aku baru mengerti hari ini.
kebiasaannya, kita mendengar daripada nasihat orang sahaja, berlainan dengan aku kali ini,
aku sendiri yang merasa nya. jadi aku lebih faham.lebih mengerti.

orang kata..
kalau orang sekeliling kita jahat, kita pasti akan kene tempias nya juga.
sepertimana dikelilingi orang yang busuk, pasti kene tempias nanah nya


tapi, apa yang orang itu kata, betul.


orang kata..
kalau orang sekeliling kita baik, lambat laun, pasti kene tempiasnya juga


apa yang orang kata itu betul..


orang kata..
kalau hubungan itu cepat datang, cepat juga pergi..


betul.. easy come, easy go..


orang kata..
janji tinggal janji..


betul.. betul..
janji dimulut hanya tinggal janji..


2 3 menjak ini, aku memang banyak berfikir tentang kehidupan aku..
makin banyak aku berfikir, makin banyak andaian, makin banyak teori, makin banyak hipotesis, makin banyak jawapan, makin banyak ragam yang dijumpai, makin faham aku dengan kehidupan ini yang dikatakan sifatnya yin dan yang.



***berfikir lagi***

2 comments:

Adzie

hek ele. ada ka? blog ktk boring skit ba. mesti la cpt. ktk xda, sng mek pakey pc. comment jak2, tang update jak siya blog dirik ya. along leput ati tetak bila nya baca part kedei tonggek. popular kedei ya katanya.

Adzie

i hv 20 followers! yay!

 
~a little bit of everything~ ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates