cari makan

Saturday, April 2, 2011

apa tok? pengajaran dari mu tuk diriku?

Saturday, April 2, 2011 1
waahhh...tajuk nak gempaqqq ahahahaha ..

its been awhile i didn't write anything here..

ok, aku masuk fasa baru dalam hidup aku. semua nya masih baru. environment, duties, kawan kawan, semua nya masih baru. dan aku masih dalam adjustment mode. tapi bukan itu yang aku nak luahkan di sini. aku rasa aku tak patut luahkan disini, tapi aku tak tahu nak cerita kepada siapa, jadi aku pilih cerita kepada semua berharap you akan tahu dis one is for you.

bangun bangun tido aku trus baca semua text selama seminggu ni..aku jadi tension. stress. and depressed. aku tak salahkan kau. aku tahu, aku ada salah nya di situ. dan aku tak kata kau salah sebab kau ada betulnya. dan tak semua kau betul, aku rasa kau ada salahnya.

pada mulanya aku rasa aku betul. sumpah. aku betul. aku rasa diri aku betul. then hari ini, setelah aku muhasabah diri. setelah penat mataku mengeluarkan air mata. setelah penat aku memerah otak fikirkan kenapa. aku sedar. rupanya aku banyak salah dari betul.

kau betul. semua yang kau katakan aku berlagak. sombong. bajet pandai. aku rasa kau betul. sebab kau org yang paling hampir dengn aku. kau yang 24 jam bersama aku. sumpah aku tak percaya bila kau tuduh aku macam itu. sebab kawan kawan aku semua kata aku macam biasa. cuma makin menyusahkan mereka ada lah, btol x missgolong? hehe.

selepas aku baca balik semua text selama seminggu tu..baru aku prasan, mana salah dan silap ku. paling aku kecewa ialah aku tak ambik serius pun dalam hal yang kau tengah menegur sebab aku, aku binggung dengan dunia baru ku yang memerlukan banyak benda tuk belajar. aku stress. tapi kau lah tempat aku mengadu. tempat aku bermanja. tempat aku release stress. dan aku tau kau tak suka dilayan sebegitu.

it is my fault. aku mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki. aku ambik perkara ini mudah. samapai lah kau mintak space. baru aku tersedar, bahawa perkara sudah teruk lagi bernanah. aku hanya mampu mohon keampunan.. dari kau.. dan aku mengucapkan terima kasih, kerana menyedarkan aku terlebih awal dari biasa.. thank you.

aku manusia biasa. aku buat silap. dulu masa persekolahan, kita di belajar pengajaran tuk menduduki ujian. tapi dalam kehidupan, kita diberi ujian untuk belajar pengajaran. ini pengajaranku. aku harap, aku tidak dihukum dengan kesalahan yang lain.

saya minta maaf wak..
 
~a little bit of everything~ ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates