cari makan

Saturday, September 27, 2008

blog or vlog?

Saturday, September 27, 2008
which 1 is much better?
blogging as we all know u can write everything in ur mind then anyone can read it
or
vlogging. just tape ur video and post it, and anyone can watched.. which 1 is much better?
i have full facilities to blogging but i hate to write coz i love to talk thats why im considering vlog but i have no cam or even vid cam..
still...which 1 is much better?

2 comments:

Adzie

vlogging. we do it 2getha.

SelendangAyu

"Tetapi apa yang mungkin paling membezakan golongan ini dari golongan bertudung yang lain ialah kemungkinan golongan ini faham kenapa mereka perlu memakai tudung, dan akan memakai tudung bukan sebab dipaksa ibubapa atau dekan kolej. Kiranya mereka rela memakai tudung, dan tidak menjadikan bertudung itu sebagai alasan untuk tidak berfesyen. Kiranya kalau aku tengok pun mungkin senang hati dan terpikat-lah. Itupun kalau dia tinggi dan berbuah dada besar. Mungkin."

Kiranya mereka ini rela memakai tudung? Apa maksud ko? Ko tahu kah apa sebenarnya sebab orang Arab memaksaa orang perempuan bertudung?

Ko nampaknya keliru dan tak tahu ugama sebab itu ko kata tak pe perempuan pergi gig bercampur dengan peminum arak kerana mereka bertudung dan pandai jaga diri!! Hotak ko! Ko buat ugama sendiri ke ni?

Takpe kalau perempuan pakai tudung macam Yuna asal berani bereskperimen kulum zakar lelaki!1Weii ko ni guru nanak Melayu
Minimalis...

Weeh banyak sangat rubbish yang ko tulis pasal tudung ni..tapi takpe sebab ko nak tahu itu satu yang positif.

Tudung itu dipaksakan atas perempuan Arab untuk mengawal mereka. Perempuan Arab tak dibenarkan keluar rumah tanpa teman lelaki apa lagi pergi gig. Muzik tu haram satu hal lain lagi..menghampiri zina di gig satu hal lagi..Do you know in Saudi Arabia women are not allowed to drive?

Kita orang Melayu tak perlu lah pakai tudung...pakai selendang saja lebih ayu. Macam ko kata perempuan perlu menarik perhatian lelaki sebab itu walaupun mereka takut dengan dongeng arab akan digantung rambut mereka dan memakai tudung. Tetapi mereka memakai seluar jeans ketat kerana naluri perempuan untuk memikat lelaki.
Tudung itu bukan satu rukun iman. Ada 5 rukun iman.

Kata ko kalau perempuan itu besar buah dadanya ko akan terpikat walaupun pakai tudung. Ini satu dosa. Tunduk kan mata ko..!

Bottom line is, perempuan memesti menarik kalau nak memikat lelaki. Ramai perempuan Melayu IPTA dan IPTS bertudung sekarang tidak berteman hidup kerana tidak dapat menarik perhatian lelaki.
Jadi pemakaian tudung itu perlu dielakkan dalam alam remaja kerana waktu subur perempuan sangatlah singkat selepas itu mereka tak laku lagi dan makin bertambahlah andartu Melayu. Satu masaalah sosial!!!

 
~a little bit of everything~ ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates